Termeni și condiții
1. Încheierea contractului
Ofertele noastre, acceptarea comenzilor și toate livrările au la bază exclusiv „Termenii și condițiile” prezentate în continuare. Obiectăm în mod expres la condițiile de achiziție ale persoanei care a plasat comanda/clientului. Acestea nu ne angajează nici chiar în situația în care nu obiectăm încă o dată la încheierea contractului. Prin acceptarea chiar și tacită a confirmării comenzii de client, dar cel târziu prin primirea livrării, termenii și condițiile noastre sunt considerate a fi agreate exclusiv.
Ofertele noastre nu au caracter obligatoriu și sunt sub rezerva acceptării în scris a comenzii de către noi.
Erorile evidente și dovedite, în special erorile de scriere, tipografice și de calcul, nu ne obligă să efectuăm comanda, chiar dacă nu sunt cunoscute clientului. Nu este necesară o contestare specială.
Toate acordurile, inclusiv cele încheiate cu reprezentanții noștri, necesită confirmarea noastră scrisă pentru a fi produce efecte juridice. Acest lucru se aplică în special în cazul acordurilor care modifică condițiile noastre generale de vânzare.
2. Stabilirea prețurilor
Prețurile corespund cantităților comandate și nu includ taxa pe valoarea adăugată și costurile pentru un eventual ambalaj. Reducerea ulterioară a cantității comandate sau a numărului de bucăți în cazul unei livrări parțiale convenite, precum și reducerea comenzilor în cazul unei comenzi deschise convenite, determină o creștere a prețurilor unitare, luând în considerare eventuale costuri suplimentare de pregătire și de pornire.
Prețurile sunt supuse factorilor de calcul valabili la momentul respectiv. În cazul în care survine o modificare de orice fel a costurilor salariilor, materialelor și energiei, ne rezervăm dreptul de a ajusta prețurile indicate, în conformitate cu posibilitățile prevăzute de lege.
3. Plata
Facturile noastre sunt plătibile în avans, strict net.
4. Efectuarea livrărilor
a) Termenul de livrare
Indicarea termenului de livrare are loc cu bună credință, dar fără garanție. Perioadele de livrare convenite încep din ziua acceptării comenzii, însă nu înainte de clarificarea tuturor detaliilor cu privire la execuție. Evenimentele de forță majoră ne îndreptățesc să amânăm livrarea pe toată durata în care impedimentele persistă. Echivalente cu cazurile de forță majoră sunt și circumstanțele care ne îngreunează livrarea sau o fac imposibilă.
b) Transferul riscurilor
În momentul predării produsului către transportator, cel mai târziu însă la ieșirea din fabrică sau depozit, riscul este transferat asupra clientului.
c) Livrarea
Cantitățile de livrare care au o abatere de la cantitatea comandată de maxim 10 % sunt admisibile.
Nu suntem responsabili pentru timpul de așteptare cauzat de preluarea cu camionul. Marfa anunțată ca fiind gata pentru expediere trebuie preluată de îndată. În caz contrar, avem dreptul să o depozităm așa cum credem de cuviință, pe cheltuiala și riscul clientului, și să o calculăm ca livrată.
Ambalajul bunurilor livrate necesită un acord special.
d) Defectele
Toate piesele care se dovedesc a fi defecte ca urmare a unei circumstanțe anterioare transferului de risc vor fi reparate sau înlocuite, după cum credem de cuviință. Constatarea defectelor trebuie să ne fie raportată imediat în scris. Piesele înlocuite devin proprietatea noastră.
Defectele evidente trebuie raportate imediat în scris, cel târziu în termen de 14 zile. În cazul apariției unor defecte, prelucrarea și procesarea trebuie oprite imediat.
e) Răspunderea
Pentru daunele care nu au apărut direct la obiectul livrat, indiferent de temeiul juridic, răspundem numai în următoarele cazuri:
– premeditare
– neglijență gravă
– prejudicii din culpă la adresa vieții, integrității fizice, sănătății
– defecte ascunse în mod fraudulos sau pentru a căror absență am garantat
– defecte la articolul livrat, în măsura în care răspunderea este pentru vătămări corporale sau daune materiale la obiecte utilizate privat și se întemeiază pe Legea germană privind răspunderea pentru produsele cu defect.
În cazul încălcării din culpă a obligațiilor contractuale esențiale, răspundem și în caz de neglijență severă și neglijență ușoară; în ultimul caz, răspunderea este limitată la prejudiciul tipic contractual, previzibil în mod rezonabil. Alte pretenții sunt excluse.
5. Prescripția
Toate pretențiile clientului – indiferent de temeiul legal – se prescriu în 12 luni. În cazul unui comportament premeditat sau fraudulos, precum și al pretențiilor conform Legii germane privind răspunderea pentru produsele cu defect, se aplică termenele legale. Acestea se aplică și în cazul defectelor bunurilor livrate care sunt utilizate pentru o construcție, în conformitate cu utilizarea lor normală, și au cauzat caracterul defectuos al acesteia.
6. Interdicția de export/exonerarea de răspundere
Produsele noastre nu sunt destinate exportului în următoarele țări.
Statele Unite ale Americii de Nord, inclusiv statele insulare conexe din Oceanul Atlantic și Pacific; Canada. Clientului i se aduce în atenție faptul că față de aceste state compania noastră are o interdicție de export, deoarece produsele noastre nu sunt destinate acestor piețe. Prin urmare, în cazul încălcării acestei interdicții de export, cererile de despăgubiri, indiferent de motivul legal, în special răspunderea pentru produse, sunt excluse în mod expres. Dacă încalcă această prevedere, clientul acționează pe propriul risc, iar noi suntem exonerați orice răspundere.
7. Legea aplicabilă, jurisdicția, nulitatea parțială
a) Termenii și condițiile și întregul raport juridic dintre noi și client sunt reglementate de legislația română, respectiv de cea a Uniunii Europene.
b) Locul executării tuturor obligațiilor care decurg din relația contractuală este Tomești.
Dacă cumpărătorul este un comerciant înregistrat, o persoană juridică de drept public sau un fond special de drept public, pentru eventualele litigii care decurg din contracte și din relațiile juridice conexe pentru ambele părți, ca instanță competentă s-a convenit tribunalul Făget.
Același lucru se aplică dacă la data introducerii acțiunii, domiciliul sau reședința obișnuită a clientului nu sunt cunoscute. În toate celelalte cazuri, pentru procedura judiciară privind somațiile s-a convenit ca instanța competentă să fie Tribunalul Făget .
c) Dacă una sau mai multe dintre dispozițiile de mai sus sunt sau devin nule, valabilitatea celorlalte nu va fi afectată. Prevederea nulă va fi înlocuită cu una valabilă care, pe cât posibil, îndeplinește scopul economic urmărit.